WYBRANE WYSTAWY

 

PUBLIKACJE

 

ARTYKUŁY / RECENZJE

  • Dominika Kowynia Miało być jak w telewizji śniadaniowej, a przytrafiło się życie, Aktivist (nr 209 /2018)
    “Wszyscy uczymy się żyć w zmieniającym się świecie, mnie to przygnębia i fascynuje jednocześnie. Podwójne wiązanie jest opisem syndromu, który podświadomie zawsze wyczuwałam. Najprostszy i najbardziej zrozumiały opis dotyczył sytuacji zawodowej – malarka musi być zdolna do rywalizacji, ale oczekuje się, że będzie miła – mam wrażenie, że zmagam się z tym problemem od zawsze.”
    http://aktivist.pl/mialo-byc-jak-w-telewizji-sniadaniowej-a-przytrafilo-sie-zycie/
  • Piotr Policht Podsumowanie 2018: sztuki wizualne, culture.pl (26.11.2018) “2018 rok przyniósł także należne uznanie niegdysiejszej nauczycielce Rachwalika z katowickiej ASP – Dominice Kowyni dotychczas znanej i cenionej głównie lokalnie, a od niedawna podbijającej serca szerszej publiczności dzięki gościnnej wystawie Galerii Szarej podczas tegorocznego Warsaw Gallery Weekend.”
    https://culture.pl/pl/artykul/podsumowanie-2018-sztuki-wizualne
  • Stach Szabłowski WGW VIII: Urealnienie, Magazyn Szum (05.10.2018)
    “Z ciśnieniem obiecanej świeżej krwi było różnie. Przywieziona z Katowic przez galerię Szarą wystawa Dominiki Kowyni to sztos, pokaz skazany na sukces, dokładnie takie malarstwo, jakiego oczekuje teraz publiczność i rynek, w dodatku w dobrym gatunku.”
    https://magazynszum.pl/wgw-viii-urealnienie/
  • Karol Sienkiewicz Małżeństwo z rozsądku, dwutygodnik.pl (nr 247, 09/2018)
    “Nie wiadomo, czemu właściwie ufać ani jakimi przesłankami kierują się galerie, nasi konsjerże od sztuki. I nie mam na myśli tylko kryzysu w łonie samego WGW. Marzyłoby mi się, by stał się imprezą, na której dowiedziałbym się, co aktualnie zajmuje artystów, z którymi współpracują galerie. Świetne, świeże obrazy Dominiki Kowyni przywiezione z Katowic przez Szarą jeszcze pachniały farbą! Tego zapachu wciąż mi na WGW brakuje.”
    https://www.dwutygodnik.com/artykul/8017-malzenstwo-z-rozsadku.html
  • Wojciech Szymański Malarski agon. Wystawa pokonkursowa 42. Biennale Malarstwa „Bielska Jesień 2015”,  Magazyn Szum (16.12.2015)
    “Szkoda na przykład, że niedostrzeżone ani przez jurorów, ani przez redakcje szacownych czasopism, pozostały świetne i wyraźnie osobne prace, które, jeśli miałbym powtórzyć gest Banasiaka i opisać jako pewną tendencję, nazwałbym polską odmianą négritude. Te prace to – powieszone w sąsiedztwie na wystawie – płótna Towar (2015) absolwentki katowickiej ASP, Dominiki Kowyni (ur. 1978) oraz Moja (2013) Magdaleny Kopytiuk (ur. 1987), także z Katowic i, jak Kowynia, z pracowni prof. Jacka Rykały.”
    https://magazynszum.pl/malarski-agon-wystawa-pokonkursowa-42-biennale-malarstwa-bielska-jesien-2015/
_MG_8354